Απαλλοτριωση Κτιριων Για Χρηση Σταθμευσης Αυτοκινητων

αποζημιωση λογω απαλλοτριωσης χωρων παρκινγ

Για λόγους κυκλοφοριακούς, πολεοδομικούς, αισθητικούς, προστασίας περιβάλλοντος μπορεί να απαλλοτριώνονται υπέρ και δαπάναις του οικείου δήμου ή κοινότητας ή του Δημοσίου υφιστάμενα κτίρια ή τμήματα αυτών, τα οποία βάσει της άδειας ανέγερσής τους προβλέπονται για τη χρήση στάθμευσης αυτοκινήτων.

Ο σκοπός των απαλλοτριώσεων αυτών συνιστά δημόσια ωφέλεια.

1.«Σταθμός δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων βαρέων οχημάτων», ή αλλιώς «σταθμός», ο ειδικός χώρος που προορίζεται για την εξυπηρέτηση της στάθμευσης των βαρέων οχημάτων. Ο χώρος μπορεί να αποτελείται από ένα ή περισσότερα ανεξάρτητα τμήματα των εξής κατηγοριών:

α. χώρος στεγασμένος, εντός κτιριακής εγκατάστασης, β. χώρος στεγασμένος, ανοικτός από μία ή περισσότερες πλευρές, γ. υπαίθριος χώρος,

δ. υπαίθριος χώρος με χρήση σκιάστρου, ε. οποιοσδήποτε συνδυασμός των ανωτέρω χώρων.

2.«Χώρος Στάθμευσης», το τμήμα του σταθμού που προορίζεται για τη στάθμευση των οχημάτων. Ο χώρος στάθμευσης αποτελείται από:

α. «Θέσεις Στάθμευσης», ευκρινώς οριοθετημένα τμήματα του οικοπέδου, γηπέδου ή κτιρίου που προορίζονται για τη στάθμευση των οχημάτων. Ανά πέντε θέσεις στάθμευσης υφίσταται και νησίδα προσπέλασης, β. «Λωρίδες Κυκλοφορίας», κατάλληλα διαμορφωμένες, εντός του σταθμού, λωρίδες και χώροι ελιγμών των οχημάτων για την πρόσβαση στις θέσεις στάθμευσης.

γ. «Νησίδα Προσπέλασης», η νησίδα που προορίζεται για την εγκατάσταση βοηθητικού εξοπλισμού των θέσεων στάθμευσης. Κατ’ ελάχιστο φέρει κάδο απορριμμάτων και υδραυλική εγκατάσταση παροχής νερού.

3.«Χώρος Αναμονής», το τμήμα του σταθμού που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την προσωρινή διευθέτηση και αναμονή των εισερχόμενων και εξερχόμενων προς και από τον σταθμό οχημάτων, ο οποίος δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται για τη στάθμευση οχημάτων.

4.«Χώρος Αναστροφής», το τμήμα του σταθμού που χρησιμοποιείται για την αναστροφή των οχημάτων.

5.«Ωφέλιμη Επιφάνεια», η επιφάνεια του χώρου στάθμευσης που αποτελείται από την επιφάνεια των θέσεων στάθμευσης και την επιφάνεια των λωρίδων κυκλοφορίας του σταθμού, υπολογίζεται δε ως το άθροισμα των εμβαδών αυτών.

6.«Βοηθητικές Εγκαταστάσεις», το σύνολο των ελάχιστων κατασκευών, κτιρίων, διαμορφώσεων και εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένου και του χώρου στάθμευσης για χρήση από το προσωπικό του σταθμού, που απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία του σταθμού.

7.«Συμπληρωματικές Εγκαταστάσεις», οι λοιπές εγκαταστάσεις που δεν συνδέονται άμεσα με τη στάθμευση των οχημάτων και αποσκοπούν στην παροχή επιπρόσθετων υπηρεσιών προς τους οδηγούς των οχημάτων, τα οχήματα ή τρίτους.

8.«Ακτινική Απόσταση», η απόσταση μετρούμενη ακτινικά και επί οριζοντίου επιπέδου προβολής των ορίων του οικοπέδου ή γηπέδου του σταθμού από άλλα κτίρια, περιγράμματα αρχαιολογικών χώρων και σημεία όπως ορίζονται στο άρθρο 4 της παρούσας.

9.«Εκμεταλλευτής του σταθμού», το φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο όνομα του οποίου εκδίδεται η βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας του σταθμού. Οι υπάλληλοι (με εξαρτημένη σχέση εργασίας) του σταθμού πρέπει να κατέχουν άδεια οδήγησης αντίστοιχης κατηγορίας με τα εξυπηρετούμενα οχήματα.

Υπουργική Απόφαση οικ. 44662/454/2019 – ΦΕΚ 2192/Β/7-6-2019

admin: